Leta i den här bloggen

måndag 27 september 2010

Recept!

Jag måste bara ge er ett recept på världens godaste kladdkaka! Detta receptet har jag fått av min syster och jag skickar vidare! Jag kan bara säga att alla som smakat den vill ha receptet! Så baka och njut! Denna kaka blir kladdig som bara den.

125g smör
2,5dl socker
1,5 dl dinkelmjöl ( dinkel blir bäst för då blir den mycket kladdig)
2ägg
1 tsk vaniljsocker
4,5 msk kakao
1krm salt

Rör om ägg och socker. smält smöret och rör ner resten av ingredienserna. Blanda de torra ingredienserna tillsammans, sen ihop med det andra. Det är viktigt att man bara RÖR ihop allting så ingen elvisp här inte! Jag brukar använda engångsformar av aluminium.


Grädda i ugnen i ca 15-20 min på 175 grader. Låt den svalna och sedan servera!

Ni kommer bli beroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar