Leta i den här bloggen

lördag 30 oktober 2010

Car killer?

Ni som känner Adam vet att han är världens snällaste etc. Men jag vet inte om han är så snäll egentligen, eller lite som guds barn som jag trodde. Igår kväll låg jag i soffan och halvsov, säger Adam att han ska åka ner till gymmet för att köra sin knäövning som han gör varje dag. När han kom hem säger Adam att han backade på två killar som gick precis bakom bilen när han skulle backa ut. Den ena killen slog på fönsterrutan och sprang fram till Adam och öppnade bildörren. Adam fick värsta utskällningen och sa till honom att han får väl för fan se sig om innan han backar ut. 
Jag kan verkligen se Adam framför mig vid detta tillfälle, rädd som en hare och ansiktet rött som ett stoppljus. Men frågan är om det var en olyckshändelse att köra på dom, eller var det medvetet? Han kanske har en liten djävul i sitt huvud som tittar fram ibland. Ja eller så behöver han bara glasögon? Många gånger har Adam såkallat "råka" köra på saker. Som tex. andra bilar, djur, människor, vägbulor, ja allt vad det nu kan vara. Jag måste säga att jag är lite rädd när jag åker med honom för man vet aldrig vad som kan hända. Som när vi körde in till Kristianstad och han körde på en vägbula så att hela bilen flög, eller när vi skulle hyra film så backade han rakt in en bil som han inte heller hade sett stå där, kört in på en cykelväg för att han trodde det var där man skulle köra. Ja man kan ju börja undra? Sen idag när vi sitter och äter frukost och diskuterar händelsen igår säger han, "det var väl inget, det kan väl hända vem som helst". Haha..


Titta så snäll han kan se ut;)


2 kommentarer: