Leta i den här bloggen

måndag 25 oktober 2010

Tråkdag

Idag är det en riktig tråkdag! Jag är ledig och har inte gjort ett dugg, bara legat framför tvn. För många är det kanske skönt med sådana dagar men jag får bara panik. Det kryper i hela kroppen på mig av att sitta inne och gör ändå ingenting åt det. Jag kan inte komma på något att göra och finns det något så har jag redan gjort, eller så vill jag inte. Jag är inte sur, ledsen eller arg, bara uttråkad. Adam finns också hemma men han är inte heller rolig, inte någonstans! När jag har tråkigt så tror jag att alla andra gör jätte roliga saker, och  jag har det tråkigast i hela världen...

Jag har alltid varit avundsjuk på Adams yrke som fotbollssspelare, dom får så mycket ledig tid och kan göra vad dom vill om dagarna. Få träning samtidigt som man jobbar, hur bra låter inte det? Men jag tror inte jag hade klarat det, ledigheten hade blivit tråkig. Eller så hade den kanske inte blivit det, vad vet jag?
Men för Adam passar det perfekt, han är en liten ensamvarg. Gillar att sitta hemma själv och få titta på sina serier, helt klart. Men jag är tvärt emot, vill inget hellre än att ha sällskap. Så fort Adam åker iväg så måste jag träffa kompisar eller hitta på ngt annat. Jag har alltid levt i en stor familj med både plast, halv och helsyskon. Man var aldrig själv, det fanns alltid någon att prata eller bråka med. Jag skulle aldrig få för mig att sitta hemma själv en helg, aldrig.....
Jaja, här kan jag sitta och diskutera med mig själv hur länge som helst!

 Har ni någon gång tråkigt så att det kryper i kroppen på er?=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar